• REPREZENTAREA ELEVILOR IN CONSILIUL SCOLAR AL ELEVILOR

Art. 39. –

(1) Fiecare clasă își va alege reprezentantul în consiliul elevilor, o dată pe an, la începutul primului semestru. Votul este secret, iar elevii vor fi singurii responsabili de alegerea reprezentantului lor. Profesorii nu au drept de vot și nici nu le este permisă influențarea deciziei elevilor.

(2) În fiecare unitate de învățământ de stat, particular și confesional se constituie consiliul școlar al elevilor, format din reprezentanții elevilor din fiecare clasă.

SECȚIUNEA a 2-a Modul de organizare

Art. 40. –

(1) Consiliul școlar al elevilor este structură consultativă și reprezintă interesele elevilor din învățământul preuniversitar, la nivelul unității de învățământ.

(2) Prin consiliul școlar al elevilor, elevii își exprimă opinia în legătură cu problemele care îi afectează în mod direct.

(3) Consiliul școlar al elevilor funcționează în baza unui regulament propriu, adaptat la specificul și nevoile școlii, elaborat pe baza unui regulament-cadru stabilit. de Consiliul Național al Elevilor.

(4) Consiliul profesoral al unității de învățământ desemnează un cadru didactic care va asigura o comunicare eficientă între corpul profesoral și consiliul elevilor. Acesta nu se va implica în luarea deciziilor consiliului școlar al elevilor.

(5) Conducerea unității de învățământ sprijină activitatea consiliului școlar al elevilor, prin punerea la dispoziție a logisticii necesare desfășurării activității acestuia și a unui spațiu pentru întrunirea biroului executiv și a adunării generale a respectivului consiliu școlar al elevilor. Fondurile aferente desfășurării activităților specifice se asigură din finanțarea suplimentară, fără a afecta derularea activităților educaționale.

 

SECȚIUNEA a 3-a Atributiile consiliului scolar al elevilor

Art. 41. –

Consiliul elevilor are următoarele atribuții:

  1. a)reprezintă interesele elevilor și transmite consiliului de administrație, directorului/directorului adjunct și consiliului profesoral punctul de vedere al elevilor referitor la problemele de interes pentru aceștia;
  2. b)apără drepturile elevilor la nivelul unității de învățământ și sesizează încălcarea lor;
  3. c)se autosesizează cu privire la problemele cu care se confruntă elevii, informând conducerea unității de învățământ despre acestea și propunând soluții;
  4. d)sprijină comunicarea între elevi și cadrele didactice;
  5. e)dezbate propunerile elevilor din școală și elaborează proiecte;
  6. f)poate iniția activități extrașcolare, evenimente culturale, concursuri, excursii etc.;
  7. g)poate organiza acțiuni de strângere de fonduri pentru copiii cu nevoi speciale/ provenind din medii dezavantajate, pe probleme de mediu și altele asemenea;
  8. h)poate sprijini proiectele și programele educative în care este implicată unitatea de învățământ preuniversitar;
  9. i)propune modalități pentru a motiva elevii să se implice în activități extrașcolare;
  10. j)dezbate proiectul Regulamentului de organizare și funcționare a unității de învățământ;
  11. k)organizează alegeri pentru funcțiile de președinte, vicepreședinte, secretar, la termen sau în cazul în care posturile sunt vacante;
  12. l)desemnează un membru observator pentru consiliul de administrație, conform legii;
  13. m)organizează alegerile pentru elevul reprezentant cu drept de vot în consiliul de administrație;
  14. n)deleagă reprezentanți, prin decizia președintelui consiliului școlar al elevilor, în comisia de evaluare și asigurare a calității, comisia de prevenire și combatere a violenței și orice altă comisie din care reprezentanții elevilor fac parte, conform legii;
  15. o)Consiliul școlar al elevilor va completa o secțiune din raportul activităților educative extrașcolare la nivelul unității de învățământ, în care va preciza opinia elevilor față de activitățile educative extrașcolare realizate.