rose-2

ROSE este cel mai amplu și mai scump proiect din Educație, care își propune să contribuie la reducerea abandonului în învățământul secundar și terțiar și la creșterea ratei de promovare a examenului de Bacalaureat.

ROSE este cel mai amplu și mai scump proiect din Educație, care își propune să contribuie la reducerea abandonului în învățământul secundar și terțiar și la creșterea ratei de promovare a examenului de BacalaureatEfectele sale ar trebui să se resimtă asupra unui număr de 1.620.000 de elevi și studenți. În prezent abandonul în invățământul secundar este de 18,1% potrivit Eurostat, iar în învățământul terțiar potrivit datelor UNESCO, rata de absolvire din anul 2016 a fost de numai 37,26%, asta înseamnă că puțin peste unul din 3 studenți care au început facultatea a și terminat-o. Rata de promovare a Examenului de Bacalaureat a fost de 68% în 2016, 71,4% în 2017 și de 67,7% în 2018.

Au fost introduse activităţi extraşcolare, excursii instructiv- educative:

II. 1. ” România, te iubesc!”
II.2. .” Delta Dunării, un colț de rai!””
II.3. ” Brașov, te iubesc!” –
II.4. ” Maramureș, tărâm de vis!”

S-a renunțat la câteva activități pedagogice și de sprijin datorită numărului mare al acestora. S-au păstrat:
Activități remediale: Pregătirea suplimentară la disciplinele la care se susține examenul de Bacalaureat ( Limba și literatura română, Matematică, Geografie, Biologie)
Activități remediale: Plan de remediere pentru clasele IX- XI ( Limba și literatura română, Matematică, Istorie, Geografie ).


Activităţile extraşcolare au fost introduse deoarece se desfăşoară într-un cadru informal, ce permite elevilor cu dificultăţi de afirmare în mediul şcolar să reducă nivelul anxietăţii şi să-şi maximi-zeze potenţialul intelectual. Oricât ar fi de importantă educaţia curriculară realizată prin procesul de învăţământ, ea nu epuizează sfera influenţelor formative exercitate asupra copilului. Rămâne cadrul larg al timpului liber al copilului, în care viaţa capătă alte aspecte decât cele din procesul de învăţare şcolară.
Ea dezvoltă gândirea critică și stimulează implicarea tinerei generații în actul decizional în contextul respectării drepturilor omului și al asumării responsabilită-ților sociale, realizându-se, astfel, o simbioză între componenta cognitivă și cea comportamen-tală. În cadrul activităţilor organizate în mijlocul naturii, al vietii sociale , copiii se confruntă cu realitatea și percep activ, prin acţiuni directe obiectele, fenomenele,anumite locuri istorice. Fiind axate în principal pe viața în aer liber,  în cadrul acţiunilor turistice, elevii își pot forma sentimentul de dragoste și respect față de natură, față de om și realizările sale.